Інноваційний математичний інструментарій порівняльного аналізу трансмісій транспортних засобів

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 
Категорія: Гірнича механіка
Останнє оновлення: Середа, 09 липня 2014, 10:07
Опубліковано: Вівторок, 08 липня 2014, 12:46
Перегляди: 5268

Автори:

І.О. Таран, доктор технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри управління на транспорті, м.Дніпропетровськ, Україна

І.Ю. Клименко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, асистент кафедри управління на транспорті, м.Дніпропетровськ, Україна

Реферат:

Мета. Розробитита апробувати інтегральну систему критеріїв оцінки роботи безступінчастих трансмісій транспортних засобів для об’єктивного порівняння альтернативних варіантів. Існуюча математична формалізація критеріїв оптимальності запропонована без урахування паливної економічності Без формалізації та трансформації цього важливого показника в інтегральний стохастичний критерій якості запропонована система критеріїв не є повною.

Методика. Теоретичнідослідження трансмісій базуються на основних положеннях теорії машин і механізмів, теорії замкнутих двопотокових передач.

Результати. У результаті дослідження, у режимі діалогу з комп’ютером, на основі максимізації критеріїв динамічного фактору к.к.д. трансмісії, і мінімізації критеріїв тепловиділення та витрати палива визначений раціональний вектор конструктивних параметрів для двопотокової гідрооб’ємно-механічної трансмісії. Стосовно трансмісій шахтного дизелевоза, що працює у відносно стабільному технологічному процесі, запропонована система критеріїв дозволяє: а) визначити найбільш раціональну множину конструктивних параметрів трансмісії з точки зору максимуму середньоінтегрального к.к.д.; б) застосовувати на основі відомих регулярних методів оптимізації технологію структурного та параметричного синтезу безступінчатих трансмісій; в) здійснювати моніторинг альтернативних варіантів схемних рішень трансмісій ще на етапі проектування та науково обгрунтовано обирати найбільш ефективну трансмісію.

Наукова новизна. За рахунок уточнення векторів конструктивних варійованих параметрів і запропонованого нового інтегрального критерію з паливної економічності вдосконалена система критеріїв для оцінки ефективності роботи безступінчастих трансмісій шахтних дизелевозів, що дозволяє об'єктивно порівнювати основні техніко-економічні параметри трансмісій і визначати їх раціональні або оптимальні конструктивні параметри.

Практична значимість. Полягає у використанні вдосконаленої системи критеріїв для обгрунтування типу трансмісії, що забезпечує необхідне тягове зусилля та безступінчасте регулювання швидкості руху дизелевоза в заданому діапазоні при роботі дизельного двигуна з постійною частотою обертання коленвала, що забезпечує мінімальні викиди й споживання палива.

Список літератури / References:

1. Самородов В.Б. Алгоритм оптимизации передаточных отношений механической ступенчатой трансмиссии по критерию наилучшей тяговой динамики гусеничной машины / В.Б. Самородов // Вісник ХДПУ. – 1999. – Вип 36. –
С.135140.

Samorodov, V.B. (1999), “Response relationship optimization algorithm of mechanical transmission by the best traction dynamics of a caterpillar”, Visnyk HDPU, no 36, pp. 135–140.

2. Таран И.А. Закономерности передачи мощности по вервям двухпоточных гидрообъемно-механических трансмиссий / И.А. Таран // Науковий вісник НГУ. –2012. – №2. – С.69–75.

Taran, I.A. (2012),“Laws of power transmission on branches of double-split hydrostatic mechanical transmission”,Naukovyі visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetuno 2pp. 6975.

Files:
2014_3_taran
Date 2014-07-08 Filesize 417.55 KB Download 984

Tags: дизелевозтрансмісіясистема критеріївконструктивний параметркритерій якості