Використання бандажно-колодкового гальма на шахтному локомотиві

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 
Категорія: Гірнича механіка
Останнє оновлення: Четвер, 24 липня 2014, 16:53
Опубліковано: Вівторок, 09 липня 2013, 11:01
Перегляди: 4643

Aвтори:

В.В. Проців, доктор технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національній гірничий університет“, професор кафедри основ конструювання машин і механізмів, м. Дніпропетровськ, Україна

А.І. Самойлов, Науково-виробнича компанія „Гірничі машини“, „Гірничі машини“, технічний менеджер з колісного транспорту, м. Донецьк, Україна

Реферат:

Мета. Складання розрахункової схеми для обчислення гальмівного шляху поїзда та обґрунтування можливості використання бандажно-колодкових гальм на шахтному шарнірно-зчленованому електровозі Е10.

Методика. Проведення моделювання процесу гальмування локомотива бандажно-колодковим гальмом, використовуючи метод складання рівнянь Лагранжа другого роду, що після перетворювання в диференційні рівняння другого порядку розв’язувалися в математичному пакеті Wolfram Mathematica 8 з отриманням величини гальмівного шляху потягу на ділянках шахтної колії з підвищеним поздовжнім ухилом.

РезультатиСкладена розрахункова схема та проведене теоретичне дослідження можливості використання бандажно-колодкових гальм на шахтному шарнірно-зчленованому локомотиві Е10, що рухається зі складом вагонеток. Визначені переваги бандажно-колодкового гальма, а також теоретично доведено, що, у разі прикладення до нього постійного гальмівного моменту в 637 Н∙м, шахтний потяг із чотирма навантаженими вагонетками ВГ3,3 можливо зупинити на сухій чистій колії з поздовжнім ухилом в 50 ‰ без перевищення дозволеного гальмівного шляху в 40 м.

Наукова новизна. Полягає у складанні розрахункової схеми гальмування шахтного шарнірно-зчленованого локомотива, урахуванні конструктивних особливостей бандажно-колодкового гальма й попередньо обмірюваних параметрів рейкової колії, таких як забрудненість доріжок катання, поздовжній і поперечний ухили, сходинки рейкових стиків та інше.

Практична значимість. З’являється можливість прогнозувати ефективність використання бандажно-колодкових гальм шляхом розрахунку кількості навантажених вагонеток, що шахтний локомотив може транспортувати з гори по небезпечній ділянці рейкової колії. Доведено переваги такого гальма при використанні його на шахтних шарнірно-зчленованих локомотивах Е10.

 

Список літератури / References:

 

1. Блохин С.Е. Пути повышения тормозных возможностей шахтных локомотивов / С.Е. Блохин // Збірник наукових праць НГУ. – Днепропетровск, 2011. –  № 36. – Т. 2. – С. 63–67.

 

Blokhin, S.Ye. (2011), “Ways of increase of the mine locomotive braking capacity”, Collection of scientific papers of NMU, Dnipropetrovsk, no.36, Vol.2, pp. 63–67.

 

2. Транспорт шахтний локомотивний. Перевезення людей і вантажів у виробках з ухилом колії від 0,005 до 0,050: СОУ 10.1.001.85790.007:2006. – Затв. Мінвуглепромом України 06.10.2006. – Вид. офіц. – К.: 2006. – 47 с.

 

“Mine locomotive transport. Transportation of people and loads in tunnels with the inclination angle of rails from 0,005 to 0,050”: SOU 10.1.001.85790.007:2006. Approved by Ministry of Coal Industry of Ukraine on October 6, 2006, Official edition, Kyiv.

 

3. Проців В.В. Визначення сил опору руху та направляючих зусиль шахтного шарнірно-зчленованого локомотива в режимі гальмування / В.В. Проців  // Збірник наукових праць НГУ. – Дніпропетровськ: 2009. – № 33. – Т. 1 – С. 96–102.

 

Protsiv, V.V. (2009), “Determination of the force of resistance to motion and guiding force of mining articulated locomotive in braking mode”, Collection of scientific papers of NMU, Dnipropetrovsk, no.33, Vol. 1, pp. 96102.

 

4. Мишин В.В. О характеристиках переходного режима движения шахтного локомотива с упругими звеньями привода и ходовой части / В.В. Мишин, А.Л. Жупиев, Э.М. Шляхов // Известия вузов: Горный журнал. – 1994. – № 1. – С. 85–59.

 

Mishin, V.V. (1994), “About transient motion characteristics of the mine locomotive with elastic links between the drive and the running gear”, Izvestiya vuzov: gornyi zhurnal, Sverdlovsk, no 1, pp. 85–59.

 

5. Правила безпеки у вугільних шахтах. Нпаоп 10.0-1.01-10. – К.: Ред. журн. „Охорона праці“, 2010. – 430 с. “Safety regulations in coal mines NPAOP10.0-1.01-10, (2010), Okhorona Pratsi, Kiev, Ukraine.

 

 

Files:
2013_3_protsiv
Date 2014-07-24 Filesize 241.84 KB Download 894

Tags: шахтний локомотивгальмарівняння Лагранжакоефіцієнт зчеплення