Підвищення якості регулювання електроприводів з непрямим вимірюванням швидкості

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 
Категорія: Електротехніка
Останнє оновлення: Середа, 09 липня 2014, 10:19
Опубліковано: Вівторок, 08 липня 2014, 13:08
Перегляди: 4413

Автори:

Р.А. Чепкунов, ВАТ „Український НДІ силової електроніки“ (ВАТ НДІ „Перетворювач“), науковий співробітник, м.Запоріжжя, Україна

Д.І. Левінзон, доктор технічних наук, професор, Класичний приватний університет, завідувач кафедри електроніки та інформатики, м.Запоріжжя, Україна

Реферат:

Мета. Узагальнення результатів проведених досліджень особливостей регулювання електроприводів з непрямим вимірюванням швидкості, пов'язаних із наявністю додатного зворотного зв'язку за струмом, значними пульсаціями сигналу зворотного зв'язку по напрузі в електроприводі постійного струму, проявом нестійкості асинхронного електродвигуна, і розгляд їх практичного використання для підвищення якості регулювання

Методи. Розглянуто методи підвищення якості регулювання за рахунок: повної компенсації статизма механічної характеристики електродвигуна при деякій середній температурі обмоток з допущенням перекомпенсації при зміні температури; зменшення інерційності датчика напруги при цифровому згладжуванні пульсацій мікропроцесорною системою управління в електроприводі постійного струму; забезпечення стійкості асинхронного двигуна в електроприводі змінного струму.

Результати. Визначені області стійкості системи регулювання при додатному зворотному зв'язку за струмом в електроприводі постійного струму та за активною складовою струму в асинхронному електроприводі. Визначені області стійкості контуру регулювання з тиристорним перетворювачем при цифровому згладжуванні пульсацій сигналу зворотного зв'язку. Визначені області стійкості асинхронного електродвигуна в залежності від коефіцієнта розсіювання магнітного потоку, електромеханічної постійної часу, постійних часу статора й ротора. Обґрунтовані структурні схеми та параметри системи, що забезпечують якісне регулювання електроприводу.

Наукова новизна. Методика вибору параметрів регулятора швидкості при додатному зворотному зв'язку за струмом. Межі стійкості контуру регулювання з тиристорним перетворювачем при цифровому згладжуванні пульсацій сигналу зворотного зв'язку. Межі стійкості асинхронного двигуна в залежності від коефіцієнта розсіювання магнітного потоку та постійних часу ротора, статора, електромеханічної. Удосконалення структурних схем системи регулювання електроприводів з непрямим вимірюванням швидкості .

Практична значимість. Впровадження результатів досліджень в електроприводах постійного й змінного струму, що випускаються ПАТ „Запорізький електроапаратний завод“, в електроприводах, випущених ВАТ НДІ „Перетворювач“.

Список літератури / References: 

1. Terekhov, V.M. and Osipov, O.I. (2004), Sistema upravleniia elektroprivodov [Control System of Electric Drives], Publishing House “Akademiya”, Moscow, Russia.

ТереховВ.М. Система управления электроприводов / В.М. Терехов, О.И.Осипов. – М.: Издательский центрАкадемия“, 2004. – 300 с.

2. Chepkunov, R.A. (2011),“Parametric speed control of powerful electric drives”, The problems of energy resource saving in electrical systems. Nauka, osvita i praktyka, No.1, Kremenchuk, pp. 120–121.

Чепкунов Р.А. Параметрическое регулирование скорости мощных электроприводов / Р.А.Чепкунов // Проблеми енергоресурсозбереження в електротехнічних системах. Наука, освіта і практика. – Кременчук, 2011. – №1. – С. 120–121.

Files:
2014_3_chepkunov
Date 2014-07-08 Filesize 401.71 KB Download 1260

Tags: електроприводсистема регулюваннястійкістьтиристорний перетворювачасинхронний електродвигун